Co způsobuje bolest v oblasti krční páteře a jak to řešit?

V dnešní době se stále častěji setkáváme s tím, že si lidé stěžují na bolesti v oblasti krční páteře, hlavy nebo zad. Nicméně, málokdo se zamýšlí nad tím, co těmto problémům předchází. Je to důsledek sedavého způsobu života, nekvalitního spánku či nadměrného stresu?

Při těchto bolestech se nejčastěji setkáváme s funkční poruchou. Často je to způsobeno dlouhým sledováním jedním směrem, špatným vykonáváním činnosti nebo nadměrnou zátěží. Výsledkem je omezená pohyblivost krční páteře a vznikají bolestivé stavy.



Rozlišujeme bolest v horní části krku, kde se pojí s bolestmi v záhlaví nebo is projevy jako jsou závratě, pocit na zvracení, zvracení či silné bolesti hlavy a bolest v dolní části krku, která častěji přináší pocit ztuhlosti, tlaku v šíji nebo vystřelování bolesti. směrem do horních končetin. Někteří pacienti se dokonce v noci budí na mravenčení nebo trpnutí prstů.

Co způsobuje bolest?

Na začátku je bolest krční páteře mírná - slabá a občas průvodními příznaky mohou být výše zmíněné příklady. Později se bolest stupňuje na stále intenzivnější a může se připojit bolest hlavy, ramen, závratě, silné migrény, dvojité vidění či problémy s komplexním pohybem hlavy.
bolest krku

Mezi nejčastější příčiny problémů s krční páteří patří:

  • nesprávné držení těla/nerovnoměrné zatěžování páteře
  • nedostatek vitamínů a minerálů
  • nedostatek pohybu a sportovních aktivit/dlouhodobé sezení
  • neustálý stres a emoční napětí
  • průvan nebo zánět

Jak řešit tuto bolest?

Pravda je, že zázračný lék ještě nikdo nevymyslel a bohužel je to hlavně pravidelné aktivní cvičení a alespoň mírný strečink. V podstatě jakákoli pohybová aktivita je vítána.

Také je třeba si uvědomit, že plotýnka mezi obratlemi je z viskózního materiálu ak tomu, aby fungovala na 100% musí mít dostatečnou výživu. Proto abyste měli zdravé plotýnky, nesmíte zapomínat na zdravou a pestrou stravu. Nesmírně důležité jsou B-vitamíny, které se často předepisují pacientům při bolestech páteře, protože přímo působí na nervovou soustavu.



A na závěr, doktor MUDr. Róbert Rusnák, PhD - přednosta Neurochirurgické kliniky ÚVN Ružomberok na téma jak předejít bolestem krční páteře hlavně radí:

  1. Sedět a chodit vztažení (správné držení těla)
  2. Provádět pravidelný pohyb a sport
  3. Během dne se lehce natahovat (strečink). opřít se o zeď/dveře a vystřít se
  4. Častěji se usmívat :)
Zpět na blog