bederni-pas-vse-co-potrebujete-vedet-navod-na-pouziti

Jak vybrat bederní pás - Účinek, návod a vše co potřebujete vědět

V tomto článku si řekneme:

Co je bederní pás?
Jak funguje bederní pás?
Jak vybrat správný bederní pás?
Jak správně používat bederní pás?
Kdy nepoužívat bederní pás?

 


V dnešním rušném světě plném bolestivých a ztuhlých zad je jeden produkt stále výjimečný – bederní pás. Ať už pracujete v kanceláři či skladu, nebo jste vzpěrač, který se snaží bojovat proti bolestem křížů, bederní pásy nabízejí řešení, která uspokojí širokou škálu potřeb. Ale co přesně tenhle bederní pás vůbec je? Jak to funguje a jak si vybrat ten ideální pro vaše potřeby? Tento článek se ponoří do světa bederních pásů a vysvětluje vše, co potřebujete vědět.

Co je bederní pás?

Bederní pás, také známý jako pás na kříže nebo fixační pás, je speciálně navržené zařízení na podporu zad, které obepíná kříže a spodní část zad. Primárním účelem bederního pásu je poskytnout stabilitu a snížit tlak na páteř, čímž se zmírní nepohodlí a zlepší se mobilita nositele.

bederní pas-co-je-to-lumbarflex

Bederní pásy nejsou určeny pouze pro lidi s chronickými onemocněními zad. Běžně se používají i mezi sportovci a jednotlivci, jejichž povolání zahrnují zvedání těžkých břemen a závaží, čímž nabízejí další vrstvu ochrany před možnými zraněními zad.

Jak funguje bederní pás?

Věda za bederními pásy má kořeny v biomechanice. Tyto pásy fungují tak, že zvyšují nitrobřišní tlak a rovnoměrně přerozdělují zátěž na páteř. To má za následek snížení tlaku na dolní část zad, čímž se snižuje bolest zad a usnadňuje se pohyb.

bederní-pas-na-podporu-zad-zezadu

Kromě toho bederní pásy slouží jako neustálá připomínka pro nositele, aby si udržel správné držení těla. Tento mechanismus může podpořit dlouhodobé zdraví páteře a snížit pravděpodobnost bolesti zad.

Jak vybrat správný bederní pás?

Při výběru bederního pásu platí pravidlo, že každý jsme jiný Proto bederní pás, který vyhovuje jednomu člověku, může být pro toho druhého nevhodný. Zvažte tyto následující faktory, abyste se ujistili, že si vyberete ten nejvhodnější bederní pás pro vaše potřeby:

Velikost: Bederní pásy jsou v různých velikostech. Je důležité, abyste si přesně změřili pás, abyste si zajistili přilnavost. Nesprávně nasazený pásek může způsobit více škody než užitku.

Materiál: Hledejte prodyšné materiály, které nabízejí pohodlí a odolnost. Pásky vyrobené například z neoprenu jsou oblíbenou volbou pro svoji flexibilitu a dlouhou životnost.

Nastavitelnost: Nastavitelné popruhy umožňují lepší přizpůsobení a úroveň komprese, přizpůsobují se potřebám a pohodlí vašeho těla.

Účel: Některé pásy jsou navrženy speciálně ke zvedání těžkých břemen, zatímco jiné mají za cíl poskytnout úlevu od bolesti zad. Ujistěte se, že pás, který si vyberete, odpovídá vašim cílům.

Tvrdost/Vyztužení: Další faktor, který je třeba brát v úvahu je vyztužení nebo level podpory, kterou daný bederní pás poskytuje. Nejnižší podporu vám poskytnou jednoduché neorpenové pásy. Naopak nejvyšší podporu vám poskytne bederní pás s kovovou výztuží.

Ve StretchFit™ například naleznete bederní pás LumbarFlex™ s kovovou výztuží a vyhřívací funkcí, který si můžete nastavit přesně podle potřeby. LumbarFlex™ byl navržen tak, aby vyhověl co největší skupině lidí.

Jak správně používat bederní pás?

Správné používání bederního pásu je stejně důležité jako jeho výběr. Zde je návod, jak správně nosit bederní pás:

1. Omotejte si pás kolem spodní části zad a ujistěte se, že pokrývá oblast od spodních žeber až po boky.

jak-spravne-pouzívat-bederní-pas


2. Utáhněte opasek tak, aby cítil oporu, ale ne až tak, aby vám to způsobilo bolest nebo zvýšené nepohodlí. Měli byste být schopni pohodlně dýchat a pohybovat se.

3. Pro ty, kteří jej používají jako preventivní opatření během těžkého zvedání, noste pásek pouze během fáze zvedání, abyste se vyhnuli nadměrné závislosti. Pokud bederní pás budete používat moc často i pokud momentálně nezvedáte těžký předmět nebo neprovádíte žádnou aktivitu, může také oslabit vaše svaly a způsobit více škody než užitku.

Kdy nepoužívat bederní pás?

I když bederní pásy mají své výhody, existují případy, kdy se jejich použití nedoporučuje. Lidé s určitými zdravotními problémy, jako jsou břišní kýly, kožní infekce, by se měli vyhýbat používání bederních pásů. Kromě toho, dlouhodobé spoléhání na opasek může vést ke svalové atrofii v důsledku sníženého využívání svalů.

V neposlední řadě se v případě zranění/zdravotních problémů poradte o používání tohoto produktu is vaším lékařem nebo fyzioterapeutem.

Role bederních pásů při rehabilitaci

Bederní pásy hrají významnou roli v rehabilitační terapii pro ty, kteří se zotavují po operaci zad nebo zranění. Poskytují potřebnou oporu a stabilitu během procesu hojení, zabraňují namáhání a dalšímu poškození.

Zpět na blog